Dog nästan idag...

...i uppförsbacken till jobbet, jag cyklade. Fy fan vad slut jag var alltså, andnöd och kramp i benen, snacka om otränad man är alltså. Nu måste jag skärpa mig, sluta åka bil och börja röra på fläsket! Har ju lyckats sluta röka helt nu så nu borde det inte vara så svårt att få upp konditionen! Måste börja äta rätt också, eller ja rätt äter jag väl men själva mängden skulle ju gå att dra ner lite på. Jag älskar ju mat så det är bara att välja, dra ner på mat eller träna extra mycket. Fan, båda låter ju lika jobbiga, pest eller kolera. Men om jag tänker efter lite så var det ju rätt skönt på den tiden då jag tränade en fyra gånger i veckan + all vardagsmotion, då mådde jag ju hur bra som helst och kunde äta hur mycket jag ville utan att gå upp i vikt. Det sattsar vi på. Hahaha, rätt kul när man kollar bak i bloggen, det är ett par vändor som jag har försökt med att komma igång fysiskt men utan resultat. Hur gör man för att få sån självdisciplin?? Jag har ju en enorm självdisciplin när jag studerar och noll när det gäller att ta hand om mig själv. Igår var jag iaf ut och gick tre gånger 25 minuter och det kändes jävlig skönt då men det tar ju sån tid och är inte speciellt kul om man inte har någon bra ljudbok att lyssna på. Sen imorse tog jag cykeln till jobbet och höll på att dö så där är jag avskräckt nu. Men det är väl bara fortsätta så, nån gång måste det ju kännas lättare. Nån gång......nån gång.... Nej jag vill att det ska ge resultat på en gång. Sådär som på tv-shop reklamerna för alla träningssaker. Fem minuter om dagen så får man en fotomodellskropp bla, bla... Kan det inte bara få vara så enkelt? Det finns ju faktiskt roligare saker att lägga sin tid på som t.ex. .....öh.... ligga på soffan och titta på Glamour, eller sitta framför datorn och stirra sig hjärndöd.....okej, okej, jag har tid att lägga på träning men inte ork eller lust. Fack this shit!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-07-15 @ 18:21:39
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Hejdär ! :) haft en bra dag ? =)

2009-07-15 @ 18:21:46
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: mel

Jag tror det var Woody Allen som sa att "Sure, if you work out regularly you'll live about five more years than you would have otherwise. But just think about how many of those years you'll end up wasting in the gym." Tals att tankas pa. Haha.



Laskigt det dar med hjartat foresten. Hoppas det inte ar nagot allvarligt. Hall mig uppdaterad.

2009-07-15 @ 18:52:20
URL: http://melissakristina.blogg.se/
Postat av: Becka

Ja det är tydligen en väldigt vanlig sak och oftast inget farligt. Så vi hoppas på det...



JA jag ska verkligen tänka på det=) Bra förklaring=) hehehe



puss

2009-07-16 @ 05:44:14
URL: http://rebeckafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0