Tala Blommor & Bin med en 5-åring???

Känner att allt är piss just nu. Inget går som jag vill. Det är många tankar som cirkulerar i mitt huvud; "kommer jag in på skolan?", "Om jag kommer in, har jag valt rätt?", "Biljävel", "Joline får inte den tid jag vill ge henne", "Vad händer mellan mig och Micke när jag flyttar nu?"....and so on. Jag vet allt det där med "sluta grubbla så mycket", men det är jävligt svårt att kontrollera sin tankebana. Antar att allt kommer att bli bättre när jag har fått mitt antagningbesked från skolan, oavsett resultat. Just nu känns det liksom som om ovissheten får mig att tappa all kontroll, jag har ingen kontroll på något. Många tycker säkert att det är skönt men jag är lite av ett kontrollfreak så tyvärr den funkar inte på mig. Jag tror jag måste sätta mig ner och tänka igenom och mina bekymmer och mål, kanske börja strukturera och prioritera om dem lite för att se om det går att få någon ordning på livet. Det här funkar inte i längden.

Nu till något roligt men generande. Häromkvällen när jag låg i gränslandet mellan drömmar och verklighet vaknade jag till av att en liten tjej satt vid min sida. Joline ruskade på mig och sa "Mamma, vet du, jag har liksom ett hål mellan benen, vad är det till för?" Hehe, jag svarade att det är där kisset kommer ut. Då kom det oväntade: "Men vart ska killarna stoppa in snoppen då?". A fy fan vad svarar man?? Inget angående sex har någonsin generat mig men detta tog priset. Man kan ju inte ljuga heller. Hon hade hört det av en kille på dagis=)  Jag försökte lugnt och pedagogiskt förklara att det var där man stoppade in snoppen men att det bara är vuxna som håller på med sånt i syfte att få en bebis och att barn absolut inte fick hålla på med sånt, det kan vara farligt för barn sa jag. Det är förbjudet för barn, då kan polisen komma=) Men det svaret nöjde hon sig inte med, hon kom med massvis med följdfrågor och påståenden. Jag tappade fullständigt talförmågan och bara nickade och skakade på huvudet. Vad fan skulle jag säga?? Att det är något helt underbart som alla vuxna gör för att njuta och visa kärlek till varandra?? Nej tack du. Några tips?


(Bilden är från google.com)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hihi ja där satte hon dig på pottkanten så säga.. ;) De är nog inte lätt att förklara sånt..



Allt kommer att klarna för dig. Men ja förstår att de är mycket tankar som flyger omkring. Men de är bara att ta ett steg i taget. Vi måste ses och fika någon dag, bara vi tjejer så vi kan snacka lite skitsnack..;) Eller av tycker du.. hihi



Puss o kram

2009-07-09 @ 17:24:57
URL: http://dremas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0