Falun med klassen...

Vi hade en busschaufför med oss hela dagen, han körde runt på oss i hela Falun=) Först startade vi på Brunnsviks folkhögskolan för att sedan stanna och plocka upp flera vid Ludvika- och Borlänge station. Sen bar det av ut till Sundborn och Carl Larssons gård.

Emma & Jag.



Carl Larssons familjs hus. De bodde så otroligt vackert precis vid vattnet med egen brygga och allt. Skulle verkligen vilja åka hit på sommaren när trädgården står i blom.



Carl Larsson verkar likna mig på många sätt, som ett exempel så har han skrivit precis som jag själv hade gjort ovanför ytterdörren om jag hade ett hus. "Välkommen kära du, till Carl Larsson och hans fru", "Välkommen kära du till Rebecka Frödin och de andra"=) Nej det rimmar inget bra, han var en riktig hejare på rim iaf, men väldigt självisk som ansåg sig själv vara överhuvudet i familjen. Men åandra sidan så var det mycket vanligt på den tiden.



Sen blev det lunch på Kopparhatten som ligger i Dalarnas museum. En vegetarisk buffé, Supergott var det! På bilden har vi mig och Cissi närmast kameran och Niclas och Tori bakom oss, längst bort till vänster ser vi en glimt av Christina också och Martins bakhuvud=)



Här har vi kommit fram till Falukoppargruva och det blev läge för ett gruppkort=) 25 stycken var vi som åkte och det var en mycket bra närvaro med tanke på att vi skulle vara 30 från början. Jag står trea från vänster om ni inte hittar mig=)


Elmi, Tori, Jag, Freddie, Emma, Maria, Lucas, Dahle, Cissi, Jessika, Martin, Niclas, Simon, Sebbe, Anton, Asta, Viktor, Zhara, Alexandra, Josefine, Jonas och Linda.


Visst är vi fina=) Freddie och jag.



Det var både läskigt och häftigt att vandra omkring nere i gruvan. Men det var underbart när vi kom ut i friska luften igen.


Efter gruvan åkte vi tillbaka in till stan för att äta middag och ta en öl i väntan på att teatern skulle börja klockan 18.


Hehe, vi gick förbi en bar som var stängd men jag var tvungen att ta ett kort på deras dörr=) kan det bli tydligare än såhär? "Utan leg. gå hem"=)


Vi hittade tillslut en mysig pub/restaurang som vi åt mat och tog en öl på. Ja några tog ju fler än en öl=) På bilden ser vi Freddie till vänster och till höger ser vi Cissi, Viktor och Martin.


Tori, Jessika & Emma.


Jag & Sebbe.


Anton, Cissi, Martin & Niclas.

Sen bar det av till Dalateatern där vi först fick en guidad tur och information om teatern. Sen tittade vi på Selmas kärlekar och den var helt ok faktiskt. Det var givetvis inte lika mäktigt som att gå på Dramtaten i Stockholm men den var absolut sevärd och intresset för att gå på teater kom tillbaka som ett brev på posten. Nu måste jag dra med Micke på någon teater snart, han har aldrig varit på en.


Selmas kärlekar av Gunilla Boëthius och Marianne Goldman. 
I rollerna: Susanne Hellström Veronica Dahlström Åsa Persson Patrik Pettersson


Sen rullade bussen hem och alla var vi trötta som tusan, utom ett gäng som hoppade av i Ludvika och skulle fortsätta festa, på en torsdag, undra hur det gick, det är väl bara McDonald’s som är öppet efter 22=)

Nej en mycket lyckad klassresa som jag verkligen kommer att minnas och se tillbaka på under en lång tid!

Puss ock kram på er!

Kommentarer
Postat av: melissa

babe, vilken fin resa ni verkar ha haft. dock det som gor mig riktigt glad ar nar jag tittar pa bilderna och ser all sno. he he. jag ar sa jakla glad att jag inte befinner mig i sverige! :p hur mar du iovrigt min van?? tell me. LOVE

2009-03-09 @ 22:45:06
URL: http://melissakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0