Ny familjemedlem...

Har ju glömt att berätta om vår nya familjemedlem Tigress. Hon kommer ifrån Ludvika djuraffär och är 3 månader gammal=) Vi var lite oroliga i början att vår katt Lennart skulle vara på henne hela tiden men hon lever än så länge! Han verkar bra sugen, ligger bredvid buren och vaktar hela dagarna. Men Tigress verkar inte direkt rädd för Lennart, hon klättar upp på buren och stoppar ut nosen och luktar på katten=) Ser jätteroligt ut!

Härom dagen märkte vi att Lennart lekte med något och Joline sprang fram och fick syn på en död mus på golvet. Joline börjar skrika att "Lennart har dödat Tigress" flera gånger om i panik och jag slänger ut Lennart och skäller på honom. Ingen av oss våga ta upp musen. Efter en stund så hämtade ja en kartong och petade upp musen i, då märkte jag att musen hade en svans, vilket inte Jolines hamster har. Det var en skön känsla, för en sekund. Den sköna känslan tog slut när jag märkte att musen inte alls var död utan hade varit i chocktillstånd. Det var bara att öppna dörren fort som ... och slänga ut den. Såhär efter kan jag ju känna mig rätt stolt över att jag har räddat ett liv, samt mycket lättat över att det inte var Tigress som låg livlös på golvet=)





Tigress!

Lennart & Joline

Här ligger Lennart så fint och vaktar sin trogne vän Tigress=)


Och här har vi vår lilla musvän som kom på besök!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad söt den var så här på avstånd. Du var modig som vågade ta i den, själv hade jag hoppat upp på en stol och skrikit. Kram

2009-03-02 @ 07:27:21
Postat av: Becka

hehe ja jag hade värsta psniken men var ju tvungen att vara lugn för att inte skrämma Joline=) hehe... puss

2009-03-02 @ 17:41:05
URL: http://rebeckafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0