Yes!

Redovisningen i Natur B idag gick hur bra som helst! Det känns såååå skönt att det är avklarat, jag hade verkligen ångest för den. Men grym som jag är klarade jag det lätt som en plätt! Next please!

Jag är inne på mitt andra dygn utan cigaretter, cirka klockan åtta ikväll är det två dygn. Det känns ok faktiskt, lite jobbigt när man blir irriterad att man inte kan gå ut och lugna sig med en cigg, men annars funkar det bra. Väskan är full av halstabletter och tuggummin, det här ska jag klara!

För er som inte vet så började jag röka för en månad sen ungefär, men har alltså lyckats sluta nu och jag är hur nöjd som helst=) Nee det där lät ju fjolligt! Såhär var det, jag rökte i ungefär sju år och slutade i samband med graviditet och amning. Var sen rökfri i cirka två år. Sen fick jag för mig att gå ner i vikt och började snusa (ja det skulle hjälpa mot sötsuget). När jag sedan nått min målvikt och ville sluta snusa så var det kört. Jag hade då för cirka en månad sen snusat i ungefär två år. Men det gick alltså inte att sluta. Då kom jag på den briljanta iden: Börja röka för att få bort snussuget och sen sluta röka! "Mmmm, jättesmart" fick jag höra från alla håll och kanter. Men jag trodde stenhårt på min teori och jag började röka igen. De första tre-fyra dagarna rökte jag ungefär 40 cigaretter om dagen. Att en snus motsvarar cirka fyra cigaretter fick jag verkligen bekräftat där. Men sen blev det normalt eller ja kanske lite mycket men cirka ett paket om dagen rökte jag iaf. Nu en månad senare är jag helt fri från snus och har varit rökfri i knappt två dygn. Jag är röksugen det måste jag erkänna, men jag känner mig ändå piggare, man blir bra trött av att röka. Trött kanske inte är det rätta ordet men seg kanske. Ja skit samma jag känner mig bättre iaf!

En sak till som är positiv är att jag fortfarande "handlar cigg", jag rökte ju Corner och de kostade 40 kr/pak och jag rökte cirka ett paket om dagen. Så nu lägger jag in 40 kr om dagen på ett sparkonto, det är ju pengar jag ändå hade rökt upp om jag inte slutat. Tänk på en månad så blir det 1200 kr som jag kan göra något annat roligt för! Känner mig oerhört duktig just nu=)

Puss och kram på er!!!

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja Rebecka!!! Hoppas du lyckas. Röka är ju bara dumt. Kram

2009-03-03 @ 07:22:27
Postat av: Jenny

Bra Becka!

Sjit bra att du kommit på att sluta igen.. Du fixar detta galant.Puss

2009-03-03 @ 12:01:21
URL: http://dremas.blogg.se/
Postat av: Becka

Japp japp=) Tjedje dygnet nu=)

2009-03-03 @ 16:10:56
URL: http://rebeckafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0