Nervös...

Idag ska vi ha ett litet "sista" prov i Engelska b, känns as jobbigt eftersom jag anser att engelska är mitt svagaste ämne. Det var iaf i den delen som jag var sämst i på högskoleprovet. Jag skrev förresten 0,9 vilket är bättre än det förra men jag är ändå långt ifrån nöjd=( Men det är väl något karaktäristiskt för oss människor, aldrig blir man nöjd, speciellt inte med sig själv.

Har gjort en till sak, av de 18 sökningarna jag gjorde har jag tagit bort, prio 1,2,3,4. Alltså civilekonom, ekonomiprogrammet, företagsekonomi och nationalekonomi. Det kändes inte rätt helt enkelt. Jag tror jag sökte det med anledning av den fina titeln och att jag är så bra på matte. Men nu är det så att jag inte tror att jag skulle passa in där uppe bland alla hjärtlösa kapitalister. Även om det kanske hade vara kul att visa dem att det faktiskt går att vara solidarisk och rättvis fast man är högutbildad och framgångsrik inom näringslivet=)

Nej jag har nu istället sökt något som jag tror skulle passa mig utmärkt. Lärarprogrammet med inriktning svenska och lärarprogrammet med inriktning samhällskunskap. Jag anser mig själv ha lätt för att få folk att lyssna på mig och jag har även lätt för att lära ut. Många gånger har jag hört om hur mycket energi jag sprider runtomkring mig och även att jag har lätt för att väcka nya intressen hos människor. Det här kommer att passa mig utmärkt! Jag kommer att rikta in mig på att bli gymnasielärare i Svenska och samhällskunskap. Jag trivs bättre att jobba med ungdomar än mindre barn, men man vet ju aldrig med mig, rätt som det är så vill jag bli högstadielärare=) Nej, jag känner att detta är det rätta valet, jag får hjälpa ungdomar i livet, jag får stå i rampljuset och verka smart och det kommer alltid att finnas gott om jobb (förhoppningsvis).

En dålig sak är ju att Lärarprogrammet svenska prio 1 står nu som försenad anmälan och min ansökan kommer att behandlas efter att alla som har sökt det i förstahand före mig. Sen är man ju med och konkurerar om de övriga platserna. Det är bara att hålla tummarna. Resten av kurserna jag sökte blev inte påverkade så kommer jag inte in så kommer jag att läsa lösa kurser så länge!

Snart börjar jag skolan, har ju inte matte längre eftersom jag är klar så nu börjar jag 1020 tisdagar och torsdagar. Skönt som tusan=)

Idag ska vi ha slutredovisning i Natur B, känns så skönt. Jag ska redovisa om människans totala utveckling på jorden från det första funna skelettet "Lucy" till Homo Sapiens. Vi ska ut i skogen och fram till någon sjö. Där ska vu ro ut till en grotta som vi ska redovisa i=) Kommer bli spännande!

Ha en bra dag nu! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0