Godnatt!

Då har ännu en vecka passerat och jag känner mig ganska nöjd faktiskt. Har varit på mässa, umgåtts med vänner, pluggat och myst med familjen. Det ända som jag är missnöjd med är att jag inte har tränat något. Jag skulle ju ha kommit igång nu hade jag tänkt, gå ner ett kilo eller två innan jul nu så man kan frossa ordentligt. Får väl ta det nu till veckan istället.

Jag känner dock fortfarande lite panik över vad jag ska plugga till nästa höst, det är ju inte så brottom men ändå, det skulle vara skönt att ha något att satsa på. Jag ångrar mig nu ungefär fyra gånger om dagen. De som jag velar mellan är sjuksköterska (barnmorska efter det då), arbetsterapeuht, behandlingsassistent, audionom och psykolog. Det är inte i någon speciell ordning eller så, det ändrar ordning flera gånger om dagen. Men, men, jag hoppas att jag ska komma på vad jag vill snart!

Idag kom Joline hem från Örebro, vilket är jätte mysigt. Vi har precis ätit lite kvällsfika och hon har gått och lagt sig nu. Innan fikat så badade hon och efter det så gjorde jag flätor i håret på henne och målade naglarna. Hon blev jätte nöjd. Ibland vill man bara att tiden ska stå stilla, att ögonblicket ska vara för evigt, jag älskar våra mysiga stunder tillsammans innan vardagsstressen sätter fart igen. Hon har nämligen kommit i värsta fyraårs trotsen och det är inte alls så roligt ibland. Vi bara bråkar, man måste ju vara hård och sen får man ångest för att man tycker att man har varit för hård. Det pendlar bara fram och tillbaka hela dagarna mellan ångest och frustration. Men jag vet ju att det bara varar under en kort period så det är bara att hålla ut. Hur som än haver så kommer jag alltid att älska henne högst!

Min kära sambo är på jobbet, han börjar redan klockan sju på söndagskvällen när han har nattvecka, lite tomt dom gångerna jag inte har Joline, men nu är ju hon här. Micke och Christian har suttit hemma och spelat hela helgen, Warhammer tror jag det heter, liknade World of Warcraft. Så jag har passat på att läsa in historian, naturen och svenskan i helgen. Många sidor blev det, cirka 150 sådär=) Det är inte så bra att läsa de olika ämnena efter varandra för man blandar liksom ihop det lite, men det lägger väl sig så småningom på rätt plats!

Ska gå och lägga mig tidigt ikväll så man får sova länge! Hoppas att ni mår bra, det gör jag!

Puss & Kram



Kommentarer
Postat av: melissa

naaw, che carine :D soo sweet!

2008-11-10 @ 09:21:20
Postat av: Beckis

Visst är vi=)

puss

2008-11-10 @ 15:59:43
URL: http://rebeckafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0