UAF Mässan på Conventum

Hej idag var vi på Utbildning, arbete och framtids mässan på Conventum i Örebro. Emma och jag åkte klockan 0645 i morse och det var iskallt ute, -5 grader. Det gick bra att köra och det var lätt att hitta dit. När vi kom fram så var inte Birgitta från Motala där som skulle ställa ut tillsammans med oss, så Emma och jag ställde upp hela utställningen själva. Men det blev riktigt tjusigt faktiskt!
   Till en början var det jätte roligt, vi marknadsförde helt enkelt Brunnsviks folkhögskola. Det var många som var intresserade och vi fick ge ut alla mappar med blanketter vi hade. Men ändå kändes det lite konstigt för de flesta som var där och tittade gick ju redan på gymnasium och behövde inte plugga upp något på folkhögskola. Men det var skoj ändå, pratade även med många lärare från andra skolor, de flesta visste ju var Brunnsvik lår och att det var en mycket bra skola. Många positiva reaktioner iaf.
   När timmarna gick så blev man allt tröttare i fötterna, vi hade nämligen inga stolar så vi har i princip stått upp i åtta timmar, förutom på lunchen då. Men, men, det var en kul erfarenhet och när de från Motala kom så fick även vi chansen att gå runt och titta lite. Jag hittade på Örebro Universitet och sjuksköterskor att samtala med så det var mycket givande. Emma hittade en Makeup skola som hon blev mycket intresserad av.
   Klockan fyra var det äntligen dags att plocka ihop och åka hem, vi var jättetrötta båda två. Det var helt becksvart på vägen och mycket halt så vi körde jätteförsiktigt hem, men nu är vi hemma och vi lever så det blev en riktigt bra dag i slutändan=)

Lite bilder från mässan!

















Emma Litzén, my girl=)


Och nu är jag äntligen hemma=) Ska lägga mig tidigt ikväll så jag kommer upp till skolan imorgon=)

Godnatt, sov gott!
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0