Ja må jag leva, ja må jag leva!

Idag fyller jag år=) 24 år, känns overkligt, jag är ju bara 19, det är en konstig sak det här med åldern. Men som man säger "man är inte äldre än vad man gör sig".

Vet ni vad som hände idag i affären, ganska komiskt faktisk! Jag handlade snus och en ung kille i en sådär 25 år åldern stod i kassan, han frågade efter legitimation! Under alla mina år som rökare och nu som snusare har jag aldrig behövt visa legitimation är jag köper tobak, det är på systembolaget på sin höjd jag har fått visa någon gång ibland. Men jag visade stolt upp legget och påvisade honom att återigen läsa datumet, "oj grattis, hoppsan 24 år, ursäkta mig". Hehe, jag blev bara glad, jag får så ofta höra att jag ser så mycket äldre ut än vad jag är så det var så skönt att någon trodde att jag var under 18 år=) Han förgyllde verkligen min dag med positiv energi=) Och där kan vi ju bara konstatera att jag är inte äldre än vad jag känner mig!

Igår var Jenny och hennes sambo här, vi åt mat som blev väldigt uppskattad men dom fick förstås betala hälften själva, känns lite taskigt men det är så jag måste göra nu när jag är en "fattig student". Dom förstod! Till efterrätt gjorde jag päronhalver med after eight på som man låter vara i ugnen en liten stund och sen serverar med grädde eller vaniljglass, vi hade grädde. Jag var så mätt att spyorna satt i halsen på mig, varför äter man alltid för mycket? Det spelar ingen roll hur många gånger jag säger att jag ska äta sakta och sluta när jag känner mig mätt, är det gått så äter man tills man nästan spricker.

Vi tittade på film, "Hancock" heter den, jag har sett den förut men det är en mycket rolig film med Will Smith i huvudrollen som spelar en alkoholiserad superhjälte, riktigt rolig! Efter filmen så tittade vi lite på "Stjärnor på is" och det är väl helt okej. Sen var det dags för Jenny och Jimmy att åka hem till hunden som väntade på dem. Det var en riktigt trevlig kväll och jag fick en super fin tröja i present som Jenny har designat själv, svart med rosa text fram där det står "Too my love" på framsidan och en rosa gullig gubbe på baksidan, längst ner löd en text "Jenny Design"=) Super roligt och eget, tack Jenny och Jimmy!

Nu är min hemmagjorda tårta färdig och vi väntar på gästerna. Mickes syrra med familj och Mickes föräldrar kommer. Mina päron och släktingar bor lite långt bort för att titta in på en fika så av dom kom det gratulationen via post=) Tack!
Joline kommer hem ikväll, men jag ska spara rosen och en tårtbit till henne=)

Nej nu kommer det gäster, vi ses senare! Kram
 


Kommentarer
Postat av: Jenny

De va så lite så gumman!

Oooo tårtan ser väldigt god ut.. =)



Puss

2008-10-12 @ 14:21:02
URL: http://dremas.blogg.se/
Postat av: Mikael

Jadu baby, den tårtan gjorde du riktigt bra =).. God som tusan var den.

Puss Puss

2008-10-12 @ 20:16:34
URL: http://gerlstrom.blogg.se/
Postat av: melissa

Grattis, grattis, grattis igen.. Det var mys att prata med dig. :) Tartan ser fantastisk ut. men du vet att nasta gang vi ses da ar det bara for dig att ha biskvierna redo i kylen. :p

2008-10-13 @ 09:15:57
URL: http://meelissafrodin.blogg.se/
Postat av: Beckis

Hahah=) Ja det ska vi väl kunna ordna Melissa=)

2008-10-13 @ 16:27:22
URL: http://rebeckafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0