Städat...

Hallå! Nu har jag äntligen städat klart, slutade lite tidigare idag i skolan. Eller slutade och slutade, vi fick jobba hemma. Men jag har ägnat tiden åt att städa så jag kan plugga i lugn och ro i en ren miljö imorgon. Ska läsa cirka 200 sidor i boken Litteraturorientering, det är jätte intressant faktiskt. Har funderat lite på alla nya dörrar som öppnats för mig och kommit fram till att jag ska läsa litteraturvetenskap medans jag jobbar om jag inte kommer in på sjuksköterskelinjen. Sen söka igen till våren. Jag är så kluven, det är jätte roligt att plugga men jag börjar tveka mer och mer på vad jag vill bli allt eftersom nya dörrar öppnas runt omkring mig hela tiden. Men, men, jag antar att bitarna faller på plats till slut.
   Vi hade enskilda samtal med alla lärare i skolan idag där vi fick berätta hur allt känns och de skulle berätta hur det går för oss. Min samhällskunskapslärare sa till mig att om jag fortsätter i denhär takten så kommer jag att kunna gå precis så långt jag vill gå! Det var underbara ord att höra, jag blev riktigt glad! De andra samtalen gick också mycket bra, jag känner verkligen att jag är på rätt spår, det är faktiskt första gången i mitt liv som jag verkligen känner att jag har gjort något riktigt bra för mig själv! Den känslan är underbar!
   På lördag ska jag göra högskoleprovet, det pirrar sådär härligt i magen. Men jag ska försöka att inte ställa för höga krav på mig själv, det här är bara en provomgång, det riktiga som jag ska satsa stenhårt på blir i vår!
   Nu ska jag lägga mig i min härliga säng och plugga lite matte, sen ska jag drömma om vad jag vill bli och imorgon när jag vaknar upp så kommer jag att veta vad jag vill plugga till=) Eller inte...

Godnatt!!! Sleep tight!



Kommentarer
Postat av: Mikael

Lugnt baby, du kan bli vad som helst bara du verkligen vill ! Syns om 2 timmar snygging.

Puss Puss

2008-10-24 @ 04:09:26
URL: http://gerlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0