Sol, sol, sol!

Vad underbart det är med sol och värme, lite tråkigt bara att jag går på dehär acnetabletterna "Roaccutan". Jag måste ha solskyddsfaktor 25 minst sa läkaren och det är verkligen sant! Jag provade en dag utan och det blev nästan brännskador under ögonen. Var helt knallröd och uppsvälld under ögonen, jag fick panik att jag hade bränt sönder mig men ungefär 2 dygn senare var de borta. Tur! Idag har jag haft skydd 30 och det har funkat jättebra, det får helt enkelt bli en vit sommar för mig=) Men nu är det bara 13 veckor kvar sen ska acnen vara borta förevigt, förhoppningsvis.

Idag lämnade vi Joline hos Mickes föräldrar och åkte iväg till Ludvika för att handla födelsedagspresenter till Joline. Hon fyller år den fjärde maj men vi ska ha kalas på lördag nästa vecka och då kommer hennes pappa också. Sen ska han ta med sig henne till Örebro en vecka så födelsedagen firar hon där. Vi köpte iaf en jävla massa saker som hon har önskat sig så jag hoppas att hon blir nöjd, det ska hon fan va=) Har ju slösat så mycke pengar nu så jag inte hade råd med studentkäder, var tvungen och ringa till pappa och fråga om han kunde köpa dem åt mig, det kunde han=) Bortskämd? Kanske, men jag är värd det, jag sa att det kunde väl bli en tidig studentpresent. Tack iaf pappa! Melissa du behöver inte bli avis han sa att han skulle ta med sig pengar till dig med när han kommer ner och att du inte behövde betala tillbaka det där du "låna"=) Pappa skratta åt mig när jag sa att jag ville "låna", men då förklarade jag för honom att det faktiskt känns mycket bättre om man frågar om man får låna istället för att få. Då kan man iaf låtsas att man vill ge tillbaka pengarna sen=) Så han sa att vi fick fortsätta säga "låna"=)

Aaaaa, fem veckor kvar tills skolan slutar, tiden springer iväg. Nästa vecka är vi lediga torsdag och fredag, sen är det några till röda dagar i maj så det är ungefär fyra veckor skoltid kvar. Så härligt men ändå så läskigt. Jag kommer verkligen att sakna skolan men det ska bli riktigt roligt att flytta tillbaka till Örebro! Längtar faktiskt tills vi flyttar. Örebro trivs jag mycket bra i och jag hoppas verkligen att jag kommer in på universitetet där.

Idag har vi grillat hos Mickes föräldrar också, kött, det var såå gott och såå skönt att slippa laga mat själv.

Hoppas att ni alla har det riktigt skönt i solen, tur att man inte bor längre upp iaf, pappa sa att det var massor med snö kvar i Åre=)

Puss & Kram på er!

 

Lite bilder från dagen...

 

Fotbollsproffset Joline, ja det blev fotboll, hon förstod inte riktigt hur man skulle spela volleyboll=)







Joline och Jesper (Mickes mammas katt).


Min plutt=)Som jag har fixat ny frilla på, så snygg=)



Kommentarer
Postat av: cecy

jättefina bilder sötnos..=)

2009-04-26 @ 14:18:46
URL: http://cissilovesfashion.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lill tjejen börjar blir stor nu.. =)



KRAm

2009-04-29 @ 09:01:20
URL: http://dremas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roaccutan (isotretinoin) resulterade i hjärnskador hos samtliga försökspersoner



länk till bild från studie, hjärnscanning

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content-nw/full/162/5/983/F3



länk till studie

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/full/162/5/983







2009-06-05 @ 20:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0