Helt slut...

Idag är ja fan helt slut. Imorse snooza ja enda tills alarmet stängde av sig själv och jag försov mig. Vakna 0805 och för att hinna till skolan bör jag åka runt 08 för att hinna lagom till skolan=) Jag hann, var där exakt 0830 på mattelektionen. Ja, jag bröt mot några trafikregler men vad fan jag hatar att komma försent!

Skolan gick bra, men några incidenter under dagens lopp gjorde mig trött och jag kände mig otillräcklig. Det är svårt att stå mittemellan i en konflikt som man egentligen inte har med att göra. Från början handlade det mer om att lyssna och stötta och det gjorde tillslut att jag stod mitt emellan helt och hållet. När människor sen handlar i affekt istället för förnuft kan man inte heller stå och titta på eller dra sig ur. Konflikten måste lösas innan den förgör dem mentalt eller slutar i andra tråkigheter! Hela situationen känns ganska absurd och det är svårt att vara neutral, men jag är ärlig och säger vad jag tycker och hoppas att det ska lösa sig snart! Jag ser ett ljus i tunneln i alla fall!

När jag åkte hem från skolan så tog jag det betydligt lugnare än när jag åkte dit. Det har kommit mycket snö och det är sjukt halt på vägarna. Stannade och tankade och Micke drog i lite luft i bakdäcket, de är pyspunka! Suck! Sen hämtade jag Joline och åkte hem. Väl hemma var det bara att sätta igång med maten och så har vi kastat ut julgranen! Nu börjar allt bli som vanligt igen, julen är slut och vardags rutinerna är på sin plats, mycket skönt!

Nu har Joline en kompis hemma så jag får passa på att vila lite och få lite egentid! Nästa helg, inte nu i helgen, ska vi ha fest på skolan, de ser ja verkligen fram emot. Ska bli kul att lära känna allihopa lite mer!

Imorgon kommer Emma hem från Thailand, fy fan för henne=) Hon kommer säkert va så brun och fräsch! Ja vill också åka iväg utomland! Men, men det kommer väl det med! Jag är glad för hennes skull, hon behövde verkligen få komma iväg ett tag och njuta lite av livet!

Hoppas att allt är bra med er! Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0