Stek, potatis och gräddsås!

Idag gjorde vi den vanliga söndagssteken, en riktig "mormors" söndagsstek=) Man lär ju hålla kvar traditionerna, jag minns hur gott jag tyckte att det var med mormors gräddsås till steken när jag var liten. De är så att det vattnar i munnen på mig när jag tänker på den! Givetvis gör jag mitt bästa för att den ska smaka exakt lika men det går inte, hur bra jag än följer receptet så smakar det "Beckas" stek?! Varför blir det så, även fast man använder samma mängd av ingredienserna och tillagar på exakt samma sätt så får det två helt olika smaker?! Väldigt mysko faktiskt! Men, men, min egen är fantastiskt god den också och Joline älskar den, gräddsåsen kan hon nästan dricka=)

Så nu sitter jag här proppmätt och surfar runt lite, Micke sitter och spelar W.o.w med sina polare och Joline låter maten sjunka in framför tv:n. Jag har precis läst klart samhällskunskaps läxan och känner mig sjukt trött i huvudet nu, tror att vi sov alldeles för länge imorse. Tur att Micke ska gå med Joline till dagis på mornarna denna vecka (han jobbar em.) för annars hade jag aldrig fått upp henne imorgon, hon kommer ju inte kunna somna vid kl 20 ikväll direkt!

Igår kväll eller natt kanske jag ska säga, då satt vi och tittade på kultfilmen Thelma & Louise, fan vilken bra film alltså! Jag har sett den säkert ett 20-tal gånger men den är lika bra för det. Den blir nog bara bättre och bättre, eftersom för varje gång man ser den så hittar man nya detaljer som gör att filmen får en annan mening. Rätt intressant faktiskt hur mycket man går miste om när man bara ser en film en gång. Men vem orkar sitta och titta på samma film flera gånger när det bara matas ut nya filmer hela tiden som man knappt hinner se!

Min absoluta favoritfilm är Gladiator, tycker det är en fantastisk historia samtidigt som det är en gripande kärlekshistoria om hämd och kamp för frihet. Sen skadar det ju inte att Russel Crow är så snygg också, det tar ju fantasin till en mycket högre och tillfredställande nivå=)

Nej nu ropar Joline, hon är rastlös idag, har ju varit så trött se det har bara blivit lite slöleka, typ spela spel och sånt. Måste hitta på något mer fysiskt nu så hon blir lite trött till nio i alla fall!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg, det har jag, lugn men ändå rätt givande.

Puss & Kram



Från Thelma & Louise

 



Från slutet i filmen Thelma & Louise




Sen kan det ju inte hjälpas att en av orsakerna till att man bara vill se filmen om och om igen är för att Brad Pitt är så jävla snygg i den=) Hans kropp är helt jävla fucking perfect! Vill bara äta upp honom=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0