Klart att inte allt kan gå som på räls....

Självklart måste det komma motgångar ibland, det vet ju alla. Men vad fan, man blir ju lika sur varje gång för det! Ibland önskar jag att man kunde vara lite mer som fatalisterna, bara finna sig i allt som händer och inse att man inte kan göra något åt saken. Men varför alla dessa orättvisor? Jag vet att mitt problem inte är i närheten av ett problem för många i världen, men jag lever i ett i-land och har det bra så då är det ok för mig att klaga på dessa händelser. Så då har vi klarat upp den biten, nu till händelsen: Vi har besiktigat bilen! Vår underbara bil som alltid startar på första försöket. Vår underbara bil som jag skrytigt så mycket om till alla som har nya bilar som bara går sönder. "Ja, du skulle ha en gammal 240, 87: a som jag har, den bara går och går, billig att äga och inga lån", brukar det låta. Jo tjena, 10 minuter efter den repliken fick jag ett trevligt samtal av min sambo, sju stycken 2: or på besiktningsprotokollet! Jippi, vad glad man blev. Var till en verkstad och fråga vad det skulle kosta, prislappen låg långt över det dubbla av vad bilen kostade. Fy fan! Tänk att det kan vara så mycket fel som inte syns eller känns. Skit bil, jag ger upp på den, nu ligger han ute på blocket för 2000kr om reservdelsbil, ska vara glad om vi kan få en 1000 lapp. Bye bye baby!

Igår åkte vi iväg för att söka lyckan på annat håll. Vi stötte ihop med en skattebefriad skönhet som heter Volkswagen Golf GLS. Hon är född 1978 och är nybesiktigad för två år framåt kostar inte mer en 100 kr i försäkring. Hon har en 4-växlad jetta motor så det varvar rätt fint när man kommer upp över 90 blås. Men hon är mycket väl omhändertagen och vi är nu hennes nya stolta ägare och 5000 kr fattigare.

Vad vore väl framgångar utan motgångar?



Mitt x=)



Vår nya kärlek=) (Bilden kommer från blocket.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0