“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”

Hallå därute! Det var ett tag sen sist. Det har varit lite mycket ett tag nu. Jag började bli friskare förra söndagen och lyckades ta mig till jobbet i måndags, men helt frisk kände jag mig inte förens på torsdagen. Nu mår jag prima och jag är så lycklig över att vara helt frisk. Så mycket man kan göra, så mycket man orkar göra, det är helt otroligt. Det var en tuff väg tillbaka, alla krafter var som bortblåsta, bara ett trappsteg fick mig att börja flåsa få yrsel. Men god mat, promenader och några yogapass senare är man back in the game!

Andra veckan på jobbet idag, började väl inte så bra. Någon smart 08 i Sthlm tyckte att det var roligt att gräva av en kabel som går till våran växelserver och det ledde i sin tur till att bara en dator funkade. Inte heller den helt funktionell=) Den kunde bara ta emot inkommande samtal, vi kunde alltså inte koppla vidare och det är ju liksom det som är grejen med en växel=) Jaja, det slutade med att vi tre som jobbade fick turas om en kvart åt gången att svara och ge ut telefonnummer så de kunde ringa själva istället. Så hela min dag, 0800-1700, har jag jobbat 15 minuter och varit ledig 30, jobbat 15 ledig 30=) Jag tror jag aldrig har tyckt att det varit så långtråkigt med rast=) Hoppas att dom fixar felet tills imorgon, men ska ta med mig en bok för säkerhetsskull=)

Lite om skolan, jag fick en 4:a i omdöme från skolan, det betyder "utmärkt studieförmåga" och är det högsta betyget du kan få på en folkhögskola. Jag var den enda som fick det på hela skolan så jag är väldigt stolt över mig själv och nu inser jag verkligen att jag är så bra som jag vill vara. Jag siktade givetvis på en fyra men vågade inte ta ut något i förskott, men nu kan jag andas ut och ge mig själv en klapp på axeln. Det här ger mig en betydligt större chans till att komma in på universitetet. Alla papper är färdiga och godkända av antagningen så nu är det bara att vänta in beskedet i mitten av juli=) *Håller tummarna*.

Har ju fått lägenheten i Örebro nu, golvet är klart och tapeter i kök och Jolines rum. Nu ska vi bara måla sovrummet, hallen och vardagsrummet där vi även ska sätta upp en fondvägg. Sen ska vi sätta upp en bård med delfiner i Jolines rum och så har hon valt jättestora affischer som ska sättas upp, även dem har motiv med delfiner=) Tror det har något att göra med att hon låg uppe halva natten i fredags och tittade på Rädda Willy =) Jag tror att lägenheten kommer att bli riktigt fin och mysig. På söndag när vi hämtar Joline ska vi börja med hennes rum.

 

Nu ska jag köra igång ett Yogapass! Hade så gott! Kramar

 

Back in business!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis till 4an, jag fick med mig min 4a från förra året :) hoppas allting går bra med jobb och lägenhet! kram

2009-06-16 @ 01:49:52
Postat av: Becka

Härligt=) Jo Penti sa det! Fy fan vad vi är bra=)

Hur går det med bebis??? Den kommer ju snart=) Puss

2009-06-16 @ 11:15:02
Postat av: Amanda

Klart vi är bra :) Du måste höra av dig om hur det går för dig att komma in på skolor sen!

Det går bra med bebis, bara 12 dagar kvar nu :) kram

2009-06-17 @ 02:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0